Met de onuitputtelijke stroom van berichten over de warmte, en de kleurcodes die je om de oren vliegen, is de aandacht behoorlijk van het foebal afgeleid. Ik was het hele WK dan ook al bijna vergeten. Maar oh ja, vannacht speelt Nederland. Zijn jullie erg teleurgesteld als ze dit keer de verlieskaart zouden trekken?
Mijn grootste teleurstelling rondom foebal vond plaats toen ik een jaar of negen was. Ik kocht bij de Bart Smit van mijn zuurgespaarde zakgeld een computerspelletje met de naam “Soccer”. Het was een plastic doosje met een schermpje waar in zwart-wit iets op bewoog, dat je met twee knoppen aan de zijkant kon aansturen tot de batterij leeg was.
Ik had nog geen enkele kennis van de Engelse taal, wilde mijn bril niet op, en mijn lievelingsdier was een konijn. Ik dacht dat de mensen die computerspelletjes maakten óók dol waren op konijnen. Ik dacht dat ik een konijntje over dat schermpje zag huppelen en dat dat konijntje Soccer heette…
Het is nooit meer goed gekomen tussen mij en de voetbalsport.
